Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odmrazovací soustavy letadel
Smékal, Aleš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámení se s problematikou námrazy na letadlech. Obsahuje rozdělení jednotlivých systémů na odmrazovací a protinámrazové, dále je uvedena energetická náročnost a efektivnost jednotlivých soustav. Shrnuje situace, které jsou z hlediska vzniku námrazy pro letouny velice nebezpečné. Předkládá možnosti, jak námraze předejít, v případě jejího vzniku námrazu detekovat a informovat o ní pilota. V neposlední řadě shrnuje informace, jak námrazu odstranit.
Experimentální výzkum směsí proti tvorbě námrazy trolejových vedení
Málek, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
V rámci této práce byly testovány komerčně dostupné směsi proti námraze. K tomu byla navržena metodika hodnocení vlivu testovaných směsí na rychlost růstu námrazy a její vývoj v čase. Tyto testy pak probíhali na testovacím zařízení zkonstruovaném v rámci této práce. U hodnocených směsí byl měřen vliv na adhezi ledu k trolejovému drátu. Byl také popsán vliv těchto směsí na tribologické chování kontaktu sběrače a troleje. Experimenty byly doplněny o měření velikosti kontaktního úhlu směsí na povrchu trolejového drátu. Výsledky ukazují, že testované směsi mohou snížit množství vzniklé námrazy na povrchu troleje. Tento efekt je však poměrně krátkodobý. Naopak se ukázalo, že i velmi malé množství směsi na povrchu trolejového drátu může vést k výraznému poklesu adheze námrazy.
Simulation of headlight cover lens de-icing and its application in automotive industry
Magdon, Jan ; Vakhrushev, Alexander (oponent) ; Boháček, Jan (vedoucí práce)
The thesis will engage in research in headlight de-icing area. The aim is to create a numerical simulation model which is able to predict the course of a de-icing process as well as revealing shortcomings in the headlamp design. Variable parameters are tested on the simulation model, the aim of the thesis is to find the optimal conditions that will ensure valid simulation results while saving computational time.
Odmrazovací soustavy letadel
Fazekaš, Slavomír ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cieľom mojej bakalárskej práce je zoznámiť sa s nebezpečenstvom námrazy na lietadlách, jej vznikom a spôsobom odstránenia. Práca zahŕňa popis jednotlivých sústav na ochranu lietadla proti námraze a ich rozdelenie na odmrazovacie a protinámrazové. Systémy sú rozdelené podľa využívanej energie a miesta inštalácie. Dôraz je kladený na efektívnosť a energetickú náročnosť systémov. Časť práce je venovaná aj odstraňovaniu vzniknutej námrazy na zemi a popisom základných parametrov ktoré musia tieto systémy spĺňať v rámci leteckých predpisov.
Chránění venkovních vedení před klimatickými vlivy
Petr, Pavel ; Novotný, Jan (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Venkovní elektrické vedení jsou zařízení na přenos elektrické energie, které musí odolávat mechanickému a elektrickému namáhání. Kritériem správného návrhu venkovního vedení je kontrola tzv. mezních stavů zatížení. Tato práce si klade za cíl pojednat o povětrnostních vlivech působících na vodiče venkovního vedení. První část je zaměřena na rozdělení klimatických vlivů ovlivňujících vodiče venkovního vedení a výpočty namáhání vodičů pro jednotlivé faktory počasí. Druhá část je poté zaměřena na ochranu venkovního vedení proti negativním vlivům způsobených větrem a námrazou. Cílem této práce je tedy pojednání především o způsobech odstraňování námrazy z vodičů venkovního vedení a o výpočtech potřebných k vyhřívání vodičů. Jsou zde uvedeny postupy výpočtů pro stanovení vyhřívajícího proudu pro různé teploty vodičů na odstranění námrazy.
Simulation of headlight cover lens de-icing and its application in automotive industry
Magdon, Jan ; Vakhrushev, Alexander (oponent) ; Boháček, Jan (vedoucí práce)
The thesis will engage in research in headlight de-icing area. The aim is to create a numerical simulation model which is able to predict the course of a de-icing process as well as revealing shortcomings in the headlamp design. Variable parameters are tested on the simulation model, the aim of the thesis is to find the optimal conditions that will ensure valid simulation results while saving computational time.
Experimentální výzkum směsí proti tvorbě námrazy trolejových vedení
Málek, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
V rámci této práce byly testovány komerčně dostupné směsi proti námraze. K tomu byla navržena metodika hodnocení vlivu testovaných směsí na rychlost růstu námrazy a její vývoj v čase. Tyto testy pak probíhali na testovacím zařízení zkonstruovaném v rámci této práce. U hodnocených směsí byl měřen vliv na adhezi ledu k trolejovému drátu. Byl také popsán vliv těchto směsí na tribologické chování kontaktu sběrače a troleje. Experimenty byly doplněny o měření velikosti kontaktního úhlu směsí na povrchu trolejového drátu. Výsledky ukazují, že testované směsi mohou snížit množství vzniklé námrazy na povrchu troleje. Tento efekt je však poměrně krátkodobý. Naopak se ukázalo, že i velmi malé množství směsi na povrchu trolejového drátu může vést k výraznému poklesu adheze námrazy.
Chránění venkovních vedení před klimatickými vlivy
Petr, Pavel ; Novotný, Jan (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Venkovní elektrické vedení jsou zařízení na přenos elektrické energie, které musí odolávat mechanickému a elektrickému namáhání. Kritériem správného návrhu venkovního vedení je kontrola tzv. mezních stavů zatížení. Tato práce si klade za cíl pojednat o povětrnostních vlivech působících na vodiče venkovního vedení. První část je zaměřena na rozdělení klimatických vlivů ovlivňujících vodiče venkovního vedení a výpočty namáhání vodičů pro jednotlivé faktory počasí. Druhá část je poté zaměřena na ochranu venkovního vedení proti negativním vlivům způsobených větrem a námrazou. Cílem této práce je tedy pojednání především o způsobech odstraňování námrazy z vodičů venkovního vedení a o výpočtech potřebných k vyhřívání vodičů. Jsou zde uvedeny postupy výpočtů pro stanovení vyhřívajícího proudu pro různé teploty vodičů na odstranění námrazy.
Odmrazovací soustavy letadel
Smékal, Aleš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámení se s problematikou námrazy na letadlech. Obsahuje rozdělení jednotlivých systémů na odmrazovací a protinámrazové, dále je uvedena energetická náročnost a efektivnost jednotlivých soustav. Shrnuje situace, které jsou z hlediska vzniku námrazy pro letouny velice nebezpečné. Předkládá možnosti, jak námraze předejít, v případě jejího vzniku námrazu detekovat a informovat o ní pilota. V neposlední řadě shrnuje informace, jak námrazu odstranit.
Odmrazovací soustavy letadel
Fazekaš, Slavomír ; Bencalík, Karol (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cieľom mojej bakalárskej práce je zoznámiť sa s nebezpečenstvom námrazy na lietadlách, jej vznikom a spôsobom odstránenia. Práca zahŕňa popis jednotlivých sústav na ochranu lietadla proti námraze a ich rozdelenie na odmrazovacie a protinámrazové. Systémy sú rozdelené podľa využívanej energie a miesta inštalácie. Dôraz je kladený na efektívnosť a energetickú náročnosť systémov. Časť práce je venovaná aj odstraňovaniu vzniknutej námrazy na zemi a popisom základných parametrov ktoré musia tieto systémy spĺňať v rámci leteckých predpisov.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.